Iz produkcije
Centar za posjetitelje ''Poklon'': produkcija multimedijskih aplikacija
25.05.2021
Projekt: Učka 360°
Naručitelj: Javna ustanova ''Park prirode Učka''
Produkcija: MUZE d.o.o., Audio Video Consulting d.o.o. - AVC Zagreb, Clinica Studio d.o.o., Novena d.o.o.
Vrsta projekta: dizajn, programiranje, 3D i animacija, video produkcija

Producirali smo i isporučili dvadesetak multimedijskih izložaka za stalni postav novootvorenog centra za posjetitelje ''Poklon'' Javne ustanove Park priroda Učka (JUPP Učka). Izgradnja i opremanje ovog suvremenog, multimedijskog i edukativnog centra kapitalni je dio EU projekta Učka 360 čiji je nositelj JUPP Učka s partnerima (Općina Kršan i Udruga BIOM).
Središnji dio centra stalna je izložba u prizemlju kroz čiji se multimedijski postav i interaktivne izloške interpretira prirodna i kulturna baština Učke i Ćićarije, povezanost i suživot čovjeka i planine kroz povijest. Produkciju izložbe i stalnog postava potpisuje konzorcij tvrtki čiji smo ponosni član zadužen za produkciju multimedijskih aplikacija.
Stalna izložba podijeljena je na šest tematskih, interpretacijskih cjelina; Tunel, Dom, Planina, Fascinacija, Inspiracija i S vrha Učke. Isporučene aplikacije implementirane su u scenografiju izložbe s kojom čine interaktivnu multimedijsku platformu koja posjetitelju pruža jedinstven interpretacijski doživljaj. Izdvajamo neke od isporučenih aplikacija.
Interaktivni izložak Prilagodba života u mraku prezentira različite načine prilagodbe životinja životu u mraku podzemlja i nalazi se u tematskoj cjelini Tunel koja interpretira zaštićenu podzemnu faunu Učke. Sadržaj aplikacije korisnik dohvaća preko ekrana osjetljivog na dodir. U prvom dijelu aplikacije korisnik u izborniku prvo odabere jednu od tri ponuđene životinje podzemlja, npr. pauka.

Zatim za odabranu životinju odabere neki od ponuđenih dijelova tijela (glava, trup, noge i ticala). Za svaki odabrani dio tijela korisnik može odabrati i veličinu (npr. mala glava, glava srednje veličine, velika glava). Kad dodirom ekrana odabere željenu veličinu, odabrani dio tijela prikaže mu se na sredini ekrana u toj varijanti. Tako korisnik zapravo slaže svoju verziju životinje. Klikom na gumb za završetak ovog prvog dijela interakcije aplikacija korisniku prikaže informativni tekst o svojstvima životinje koju je složio, a zatim ga pozove da klikom na gumb pogleda kako bi on sam izgledao da živi u podzemlju; zahvaljujući kameri postavljenoj na touchscreen uređaj korisnik ugleda svoje lice na ekranu. Klikom na gumb za prikaz tranformacije korisnik vidi sebe na ekranu s virtualnim ticalima, malenim očima (i drugim filterima u aplikaciji), zapravo obilježjima životinja koje žive u mraku podzemlja. Aplikacija korisniku prikaže preview njegove fotografije uz obavijest da snimljenu i otisnutu fotografiju može preuzeti na ulaznom pultu.
Sadržaj desetak različitih interaktivnih edukacijskih igara korisnici također dohvaćaju preko ekrana osjetljivog na dodir. Tako u igri Metamorfoza leptira korisnik mora složiti ispravan redoslijed razvojnih faza u metamorfozi u meniju prethodno odabranog leptira na način da ilustracije koje prikazuju pojedinu fazu (jajašce, gusjenica, kukuljica, leptir) točnim redoslijedom dovuče na predviđenu poziciju u ilustriranom predlošku.

U igri Ptica i jaje igrač mora povezati vrstu ptice koja živi u Parku prirode Učka s jajetom koje nese. Životinja i mladunče ilustrirani je kviz s pitanjima na koje je ponuđeno više odgovora s ciljem da igrač provjeri i dopuni svoje znanje o razlikama u nazivima odraslih i mladih životinja.

Kroz sadržaj interaktivnog izloška Lete visoko i napredne 3D modele i animacije korisnik se upoznaje s pticama grabljivicama s područja Učke i Ćićarije.

Prije početka interakcije korisnika s aplikacijom na multitouch ekranu prikazuje se 3D animacija ptice u letu. Odmah po dodiru ekrana animirana ptica izađe iz kadra i prikaže se izbornik sa šest vrsta ptica grabljivica prikazanih u ikonama. Dodirom na ikonu ptice o kojoj korisnik želi saznati više, 3D model ptice virtualno doleti na sredinu ekrana. 3D model ptice korisnik može rotirati kako bi je pogledao sa svih strana, a dodirom na pojedina označena područja na modelu (npr. krila, kljun, noge…), na ekranu se prikažu dodatne informacije u obliku teksta, fotografije, audio zapisa.
Osim multimedijskih interaktivnih izložaka i aplikacija za postav stalne izložbe centra Poklon producirali smo više video izložaka kroz čiji se sadržaj interpretira tradicijska graditeljska baština Učke (video Meštri od suhozida), tradicijsko umijeće izrade pravog domaćeg ugljena karbuna (video Karbunica), pastirski način života i proizvodnja učkarskog sira (video Pastiri i pašnjaci), tradicionalna jela ovoga kraja spravljena na tradicionalni način (Tornica, serija od četiri videa u formi video recepta pripreme četiri autohtona jela Učke).



